NEW MEDIA

TECHX Theater

Wat zijn de kansen van nieuwe technieken? Van immersive media tot kunstmatige intelligentie en dynamische video’s. In de new media sessies van Media Perspectives delen verschillende professionals hun visie en cases.

René van Engelenburg – Verhalen vertellen in de publieke ruimte
De kracht van nieuwe technieken, kunst en openbare ruimtes combineren, dat doet pionier DROPSTUFF.nl. In het kunstproject ‘De Koude Kermis’ experimenteert DROPSTUFF.nl met sensoren, kunstmatige intelligentie, virtual- en augmented reality. Dit heeft geleid tot een serie attracties die rondreizen door Nederland. Het project won de NICE Award 2019, een Europese prijs voor innovatie in de creatieve industrie.

Tom Titulaer – Dynamic Video voor Booking.com en Netflix
Het digitale productiebedrijf MediaMonks creëerde dynamische videocampagnes voor verschillende grote bedrijven. De creative director Tom Titulaer gaat in op de kansen en mogelijkheden van Dynamic Video aan de hand van een campagne voor Booking.com en Netflix.

Geert Vos – Het analyseren van duizenden video’s in milliseconden
Het doorzoeken van 200.000 video’s om Max Verstappen te vinden zou normaal gesproken dagen duren, maar de technologie van Media Distillery kan dit in milliseconden. Hun gezichtsherkenningssysteem kan duizenden gezichten identificeren door middel van een deep-learning algoritme.

Broadcast New Media